2007-06-07

145. Pale blue dot

Escolteu les paraules de Carl Sagan (doblades al castellà) quan comenta la fotografia Pale blue dot (Punt blau pàlid), una fotografia de la Terra feta per la nau Voyager 1 a sis mil milions de quilòmetres de distància de Catalunya.



Al contemplar la insignificància de la Terra en el vast espai del Cosmos, al veure com tots els imperis que han nascut i mort al llarg de tota la història, com tots els grans líders polítics, militars i socials que han existit, com totes les persones, animals i plantes que coneixem, hem conegut o podem endevinar que han existit, com totes les mars i muntanyes que podem navegar i escalar, en el passat, el present i el futur, al contemplar com tota la realitat que podem percebre queda reclosa en aquest insignificant puntet, llavors ens adonem que les trames ordides amb politiqueria de baixa estopa per la gent d'ERC i PSC són més menyspreables del que mai podran arribar a entendre.

Via Fogonazos

4 comentaris:

Joel ha dit...

L'altre dia vaig descobrir la teva bloc. Vaig posant-me al dia dels teus posts anteriors, però aquest senzillament preciós. Vaig créixer veient la sèrie Cosmos... fantàstiques paraules aplicables a moltes escenes al llarg del nostre dia a dia...

Martí Cabré ha dit...

Moltes gràcies per l'interès.

Jo també vaig créixer amb Cosmos i m'agrada molt recordar-lo de tant en tant.

Anònim ha dit...

Crec que hauries de posar d'on ho has tret ... del fogonazos, oi?

Martí Cabré ha dit...

Sí, em disculpo. L'he vist a Fogonazos.