2007-04-05

101. World Community Grid


Tal i com vaig explicar en l'article World Community Grid del desembre passat, tinc instal·lada en l'ordinador una petita aplicació que va fent càlculs científics aprofitant les estones en que la meva CPU no fa res (en l'estat conegut com a idle).

L'aplicació l'ha feta IBM amb el consorci World Community Grid, recolzat per una colla de partners.

Tot i que normalment tinc l'ordinador tancat, amb les estones en que l'obro per mirar el correu i escriure als blocs, ja porto l'equivalent de més de vint-i-vuit dies seguits de càlculs fets.

Tot això ve al cas perquè avui he rebut un correu de la World Community Grid en que informen que el projecte Help Defeat Cancer ja ha acabat. Durant els nou mesos que ha durat, els 138.000 ordinadors que hi han participat han fet un equivalent de 2.900 anys de càlculs. Déu n'hi do! Això a permès processar les dades necessàries en una fracció del temps que haguessin trigat amb els superordinadors de les universitats.

Ara encara hi ha uns quants projectes en marxa (SIDA, genoma humà, distròfies musculars), i d'aquí a un temps en posaran de nou un per al càncer. A vegades, el treball en xarxa es demostra realment potent...

Per baixar l'aplicació només cal anar en aquesta pàgina. Jo estic apuntat al grup Catalunya.

2 comentaris:

Núria ha dit...

Quina passada!!

Martí Cabré ha dit...

És una mostra que la suma de petites entitats sense preparació poden aconseguir, gràcies a una coordinació exterior, un propòsit que mai haguessin aconseguit de manera individual. Una altra mostra d'això seria el govern tripartit de Catalunya.