2006-08-13

36. Vodafone i Siemens

Ens hem canviat de mòbil. Tot i Vodafone + Siemens.

M'explico. L'últim cop que vam canviar de mòbil, fa un any, ens vam passar a Vodafone. Jo estava a Movistar i la Núria a Amena. Ni tu ni jo. Tot bé i sense cap complicació. Quan, la setmana passada, vam decidir de renovar els aparellets, vam decidir de prorrogar el contracte amb Vodafone per poder obtenir una rebaixa de seixanta euros en cada aparell. El mètode per fer-ho consisteix en rebre un SMS de Vodafone amb un codi, reenviar aquest codi al 555 com a signatura i llavors es rep un número de localització que permet fer el contracte. Perfecte. O no?

Al Corte Inglés de Sabadell, on ho vam provar per primer cop, una pobra dependenta es va estar dues hores amb nosaltres per intentar fer el contracte. No ho va aconseguir. Sempre rebíem un error de "format incorrecte".

L'endemà vam anar a una botiga Vodafone de Terrassa. El mateix. La dependenta ens va dir que hi deuria haver "un error a la xarxa". Pft!

Truquem al vespre a Vodafone i ens diuen que enviem l'sms al 989 enlloc del 555. L'endemà tornem a la botiga i res de res. Mentre ens desesperem, se'ns acaba l'estona per passar per Correos. Resulta que havien de recollir un paquet, i el servei públic de Correos durant l'Agost només obre els matins. Com que tots dos treballem, només hi podíem anar dissabte al matí. Igual que unes tres-centes persones més, amuntegades pel local. I a part del treballador que repartia paquets, la resta no se'ls veia gaire ocupats. Quin desastre d'atenció al client. Això sí, a les dues menys cinc van marxar tots els treballadors de Correos menys el pobre que repartia els paquets, que no va plegar fins ben bé les tres. Quin companyerisme!

Mentrestant, a Vodafone ens anaven passant per les operadores, fins i tot amb la supervisora, fins que un operador va tenir la solució: enviar els sms des d'un altre aparell. Llavors tot va funcionar bé. El problema era que els nostres mòbils Siemens no funcionaven bé. Esperem que els Nokia vagin millor.

Per canviar de mòbil vam trigar cinc hores de nervis i trucades. El Corte Inglés va pagar dues hores d'una dependenta en solucionar la manca de formació dels operadors de Vodafone i la manca de qualitat de la Siemens. Recordo ara que en Pujol deia que la gent no ha de preferir una administració catalana per catalana sinó per eficaç.

Quin somniador!