2006-07-10

30. Advanced Squad Leader

Des de fa poc he recuperat l'afició per l'Advanced Squad Leader(ASL), un els millors jocs d'estratègia sobre la Segona Guerra Mundial a nivell tàctic.


Més que un joc, sembla una encilopèdia amb mapes i fitxes, amb el seu reglament de centenars de pàgines, amb dotzenes i dotzenes de normes per seguir, cadascuna amb les seves excepcions, amb grapats de petites fitxes de cartró per repartir sobre el mapa, fent grups o soltes (vigilant no tombar-les sense voler!) i amb les hores de paciència i reflexió que demanen fer una partideta de sis o set torns.

M'encanta!

Podeu veure els recursos que estic penjant al web a http://marticabre.googlepages.com/asl

2007-10-14: Actualització. Millor que mireu el nou bloc sobre jocs:

http://bandofodders.blogspot.com

2 comentaris:

Dav ha dit...

Farà cosa de 18 anys que no hi jugo. Jugava amb un tal Toni Ortiz que avui estarà casat i amb descendència a Itàlia, on li vaig perdre el rastre.

Després em vaig passar al Russian Campaign i finalment als jocs d'ordinador: la saga Panzer Leader, el Hearts of Iron II...

En fi, m'ha agradat tornar a sentir parlar-ne. Tens alguna perferència actualment per jocs de PC?

Martí Cabré ha dit...

Doncs en PC em quedo amb els jocs de Paradox, sobretot Hearts of Iron II i Europa Universalis, però també Victoria i Crusader Kings, tot i que aquest és més lent. Enllaçant-los pots jugar el dia a dia des del 1100 fins al 1950; és espectacular!

Jo també vaig tenir una època de Russian Campaign, ara fa molts anys. A veure si amb el grup d'ASL la cosa aguanta. Amb l'ASL Starter Kit tot plegat queda molt simplificat i els jugadors novells ho agraeixen.

Si et ve de gust passar per Terrassa o Rubí pots afegir-te a les partides per reviure les accions al Barrikady d'Stalingrad o al Bocage de Normandia.