2005-12-30

6. Google

Ja fa anys que la meva pàgina d'inici és la de Vilaweb. I ahir la vaig canviar.

He estat explorant les possibilitats que ens ofereix Google, l'empresa màgica del moment, i m'he quedat fascinat amb la pàgina personalitzada que ens ofereixen a www.google.com/ig

Google ens ofereix la possiblitat de tenir, en la pàgina del cercador, informació sobre notícies, fets i gent, blogs, el gmail, etc. Hi podem afegir qualsevol lector RSS o Atom i podem distribuir les entrades per la pàgina per tal que quedi al nostre gust. Fins i tot té un lector sobre meteorologia, amb la previsió de quatre dies per Barcelona!

També hi podem posar enllaços als nostres webs favorits, per tal de navegar de manera senzilla. Com que aquesta pàgina podrà ser accedida des de qualsevol ordinador (introduint la clau), tenim un escriptori personalitzat allà on vulguem. I si afegim el lector de feeds de Google, doncs ja no necessitem programes a l'ordinador!

Així doncs, mentre no me'n cansi, cada cop que arranco el Firefox veig els feeds que em proporciona Google. Naturalment, els titulars de Vilaweb hi són.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo penso que cada vegada es tendeix més a això, a disposar de programes, executables, recursos, etc, on line. No només el que és material / informació personal (la plana personal de Google n'és un exemple), sinó fins i tot, per exemple, el software educatiu.

Ara es venen programes educatius amb CD's o com convingui. Jo m'imagino una xarxa estil xtec (on dins l'xtec, potser), amb programes educatius on line a disposició de mestres i professorat.

O alumnes amb una clau per poder accedir a fer els deures on line...

Potser és futurologia però crec que la cosa va per aquí, en tots els àmbits.

Airun

groenlandson ha dit...

Espillet, monitoret, digues, qui és la més bonica?

Salvador Grifell ha dit...

Martí,

m'he estat barallant amb el google readers per mirar d'incoporar-lo a la plana inicial personalitzada de google i no me'n sortit. Pots ajudar-me?

Salut